IBM Domino to serwer aplikacyjny integrujący w sobie funkcje

  • poczta wewnętrzna i internetowa (SMTP, IMAP, POP3)
  • serwer www (dostęp do poczty oraz innych baz użytkowych)
  • platforma do stosowania własnych dedykowanych baz - np. systemy CRM, obieg dokumentów, biblioteki dokumentów elektronicznych

Jako usługa serwerowa Domino może działać na różnych systemach operacyjnych

  • Microsoft Windows
  • SUSE Linux
  • Red Hat Linux
  • AIX

Dużą zaletą serwera Domino jest możliwość stosowania funkcji klastrowania serwerów (bez potrzeby zachowania jednolitego środowiska w klastrze - jeden serwer może pracować w środowisku Windows, a drugi w środowisku Linux) oraz stosowania dowolnej ilości serwerów całkowicie za darmo (system licencjonowania Express, bardzo wygodne w przypadku wielu oddziałów).

Przy odpowiedniej konfiguracji zmiany na jednym serwerze są natychmiast propagowane na pozostałe serwery.

Praca z serwerem Domino nie wymusza stosowania klienta Notes (choć bardzo ułatwia). Dla obsługi poczty można stosować dowolnego klienta POP3 / IMAP / SMTP, jak również korzystać z dostępu do wybranych aplikacji i poczty przez przeglądarkę www.

 

IBM Notes (Lotus) to desktopowy klient serwera Domino wykorzystujący maksymalnie wszystkie jego możliwości. Klient ten oprócz współpracy z serwerem Domino posiada również funkcje klienta SMTP, POP3, IMAP, RSS oraz rozbudowane funkcje kalendarza prywatnego jak i grupowego.

Wyjątkową cechą jest możliwość pracy z bazami bez połączenia z serwerem (offline), ich synchronizacją (replikacją) pomiędzy różnymi serwerami i wieloma klientami.

Lotus Notes zapewnia jednolity interfejs oraz funkcjonalność w systemach

  • Microsoft Windows
  • Apple Mac OS X
  • SUSE Linux
  • Red Hat Linux
  • Ubuntu

 

IBM Notes Traveler to usługa udostępniająca synchronizację poczty, kontaktów, kalendarza, zadań do wykonania (To-Do) z urządzeniami mobilnymi (telefony, tablety).

Wspiera urządzenia z następującymi systemami operacyjnymi

  • Microsoft Windows Mobile
  • Microsoft Phone
  • Microsoft RT
  • Nokia Symbian
  • Android
  • iOS w iPhone, iPad oraz iPod Touch

Zaletą rozwiązania jest swoboda w określeniu:

  • częstotliwości synchronizacji (ciągła lub okresowa)
  • godzin synchronizacji
  • ilości przesyłanych na telefon danych
  • synchronizacji kilku telefonów równocześnie
  • automatycznego czyszczenie danych z telefonu

Dzięki synchronizacji wszystkich istotnych danych z telefonem osiągamy:

  • stały kontakt pracownika z firmą bez potrzeby jego ciągłej pracy z komputerem
  • więcej swobody przy pracy w 'terenie'
  • szybsza reakcja na zgłoszenia od klientów
  • możliwość edycji kontaktów i terminarza z telefonu w komputerze
  • małe zapotrzebowanie na transfer danych (tanie rozwiązanie)